اهداف کلی
- ارائه راهکارهای نوین در آموزش دانش آموزان با نگاه به استاندارد های ملی و جهانی.
- ایجاد فضایی شاد ، با نشاط و هدفمند .
- کمک به حل مشکلات موقعیتی
- رشد و پرورش توانمندی های علمی ، فکری و جسمی دانش آموزان .
- عمق بخشی به مفاهیم علمی با نگاه به افق رشته خوب و دانشگاه خوب .
- کسب نتایج ممتاز در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و پرورشی .
- پرورش روحیه احترام به قانون و التزام به رعایت آن .
- پرورش روحیه اعتماد به نفس و روحیه تلاش و امید .
اهداف آموزشی
- بهره گیری از روش های تدریس فعال مبتنی بر اصول یادگیری .
- توجه به پرورش خلاقیت و نوآوری از طریق هم افزائی در محیط آموزشی کلاس .
- ارتقای مهارتهای ادراک ، کلامی و مسئولیت پذیری از طریق شرکت در مشارکتهای جمعی ، علمی و پژوهشی .
- توسعه مهارتهای فردی در زمینه های اقدام پژوهی ، مطالعات جمعی ، کلاس های گروهی و فعالیت های جمعی .
- آموزش مهارتهای زندگی همراه با آموزش های رسمی برای یک زندگی با نشاط و هدفمند .
- تعمیق آموزش علوم پایه ، ارتقاء روشهای مطالعه و یادگیری برای آموزش مستمر و فرآیندی .
راهبردهای مدرسه برای تحقق اهداف آموزشی
1- برنامه ریزی هدفمند ، اصولی و علمی با عنایت به تجربه بیش از نیم قرن دبیرستان در این حوزه .
2- به کار گیری و استفاده از مشاورین مجرب هدایت تحصیلی به عنوان حلقه اتصال معلم و شاگرد و خانواده .
3- استفاده از دبیران مجرب ، توانمند و با انگیزه .
4- بهره گیری از روش های نوین تدریس و فعال .
5- آموزش دروس فراتر و عمیق تر از کتب درسی با در نظر گرفتن ساعات اضافه تخصیص داده شده به دروس .
6- ارائه جزوات و کتاب کار شامل درسنامه ، نمونه تمرین ها و تکالیف به عنوان تمرینات تکمیلی .
7- برگزاری دوره ها و همایش های خاص برای شرکت کنندگان در مسابقات کاپ فیزیک ، المپیاد ها و فعالیت های پژوهشی.
8- استفاده گسترده و فعال کلاس آزمایشگاه های شیمی ، فیزیک و زیست در جهت یادگیری عملی و تقویت این ارتباط با بخش نظری آموزش ها .
9- دایر کردن کلاسهای مهارتی در حوزه هیجانات برگرفته از سلسله بحث ها و جلسات شورای راهبردی دبیرستان و نظرسنجی از کلیه دانش آموزان در پایه های دهم و یازدهم.
10- دایر کردن اردوهای مطالعاتی فعال در طول تابستان و سال تحصیلی برای دانش آموزان کلیه پایه ها بخصوص پایه دوازدهم و اردوهای نوروزی .
11- برگزاری کلاسهای ادونس ، جبرانی برای دانش آموزان گروه هدف در سه پایه تحصیلی در طول سال تحصیلی .
12- برگزاری آزمونهای جامع ادواری از مؤسسات مختلف آموزشی از جمله قلم چی – گزینه 2 – مرآت – سنجش - گاج .
13- اجرای طرح (فرآیندی کردن آموزش) از سال 1392 در پایه های دهم و یازدهم .
14- اجرای کلاسهای گروهی بصورت کارگاهی در دروس ریاضی ، فیزیک و شیمی .
15- استفاده از فارغ التحصیلان برتر دبیرستان در حوزه رفع اشکالات درسی فراگیران در اردوهای مطالعاتی و کلاسهای تقویتی.
16- برگزاری نشستها و جلسات تخصصی با دبیران محترم .
17- هدایت هدفمند و سیستمی دانش آموزان جهت موفقیت در دانشگاه های معتبر دولتی .
18- برگزاری همایش های درسی در کلیه دروس پایه دوازدهم .
19- برگزاری آزمونهای جامع بین مدرسه ای و کنکور های آزمایشی در پایه دوازدهم .
20- ارجاع دانش آموزان نیازمند به مشاوره های تخصصی روانشناسی و استفاده از اساتید این حوزه .
21- تعدیل و اصلاح عادتهای مطالعاتی با کمک مشاوران مجرب در حوزه هدایت تحصیلی (هر پایه حداقل 2 مشاور)